22 maj 2012

Prinsessan Estelle döps

Foto: Från SVT´s direktsändning
Mångas blickar riktas just nu mot Stockholm och Slottskyrkan. Där döps prinsessans Estelle Silvia Ewa Mary av dopförrättare ärkebiskop Anders Wejryd. Jag har just nu lunch och passade på att titta en liten stund på själva dopet, vilket var väldigt fint.Jag måste också ge beröm till SVT som verkligen kan göra direktsändningar. Kanalen är outstandning när det gäller egen produktion även om jag bara sett några minuter av sändningen.

Enligt uppgifter har det varit mycket folk runt Slottet och Slottskyrkan underdagen för att försöka få en liten blick av dopbesökarna.  Det är inte bara i Sverige som dopet får stor uppmärksamhet. Dopet direktsänds även både i Norge,Danmark, Finland och Tyskland.
Läs flera av mina inlägg: Arne Hegerfors tackade för sig Danska prinsessan döps idag Grattis Norge Malmö krossade Helsingborg Hela min blogg

HAR DU VARIT ELLER ÄR PÅ PLATS I STOCKHOLM OCH FÖREVIGAT NÅGOT KRING DOPET PÅ BILD SÅ MEJLA GÄRNA ETT FOTO TILL MIG PÅ micke@mickedahl.se (mail eller mms). SOM TACK PUBLICERAR JAG DITT NAMN OCH EN LÄNK TILL DIN BLOGG ELLER HEMSIDA OM DU HAR NÅGON. TACK PÅ FÖRHAND.


Läs mer om dopet här: Aftonbladet Aftonbladet Expressen Expressen VG VG Dagbladet DN DN SVD Skanskan VG HD Sydsvenskan GP

Inga kommentarer: